21 Kasım 2008 Cuma

vızıldamayan sineğe kan vermezler




"fark edilmek için çok küçük olduğunu düşünüyorsan, kapalı bir odada bir sivrisinekle uyumayı dene" AFRİKA ATASÖZÜ

kabul ediyorum; bende cahillikler kitabını okuyorum. kitaba ilk gözattığımda sivrisinek bölümünü çok üstünkörü okumuştum ve aslında ne yazdığıyla ilgili hiç bir fikrim yoktu. sadece afrika atasözünün iyi bir msn iletisi olabileceğini düşünmüştüm. hem ironik hem de mesaj veren güzel bir sözdü benim için. ama herşey dün geceye kadar böyleydi. sonrasında çok şey değişti.
gecenin 2 si ve yumuşacık yatağıma yatmışım, başucumdaki kitabımdan birazcık okuyup kendimi uykuya hazırlamışım. uzaktan inceden bi ses geliyor. savaş yerindeki insanların bombalanmadan önce uzaktan duyduğu belirli belirsiz füzelerin sesi gibi. bişey yaklaşıyo. vızzzzz... offf hiç uğraşamam senle, hem de kasım ayında bu sivrisineğin ne işi var, ve ısırmak için koskoca bir gündüz dururken neden gecenin bu saati? adamın karnı acıkmış! bu da laf mı! sana mı sorucak ne zaman acıkacağını.. neyse hiç de kendimi ısırtamam, kusura bakmasın.
kafama yorganımı çekerim, uyurum, o da sabahı beklesin çok meraklıysa..
vızzzz... vızzzzzzzzzzz...
yok, ı-ıh bu bööle olmayacak.. bi pencereyi açayım da çıksın (ben sinek bile öldüremem çünkü) açtım... bekliyorum... oda buz gibi oldu, bizimkinin çıkacağı yok, ampulun etrafında bir tur atıp saklandı sesi kesildi. hmm belki de uykusu geldi (uyur mu bunlar da acaba?) aa üşümüş de olabilir di mi? yazık.. neyse ben de üşüdüm, kapattım pencereyi. ışığı da kapattım yattım tekrar.
vızzz... ama öfkeli bi vız bu sanki, bana sinirlenmiş gibi, içinden eminimki ya 1 damla emicem sonra gidip yatıcam amma da nazlanıyosun kardeşim diyo kesin... banane ya hayatta ısırtmam kendimi, uykum da kaçtı... şu cahillikler kitabının sivrisinek bölümüne bakim bi daha.. alıyorum elime kitabı başucu lambamı da yakıp okuyorum kısa ve dehşet verici şeyler yaızyo. "şu ana kadar yaşamış en tehlikeli hayvan" bir sivrisinekmiş. "günümüzde bile her 12 saniyede 1 kişiyi öldürüyorlarmış. şu ana kadar ölmüş olan insanların yarısını (muhtelemen 45 milyar)dişi sivrisinekler ısırmıştır." diyo. ufaktan yusuf sesleri yükselmeye başladı. bir komplo teorisine kurban gitmek üzereyim. azılı bir katille başbaşayım, şuan bu odada hayatım söz konusu, ölmek ve yaşamak... offf abartıyorum ben de nolcak ki.. öldürsem mi acaba, ama yok ben öldüremem ki, bir kiralık katil tutmalıyım bu iş için, annem? abim? hmm onlar da uyuyolar, off, bir sinekle başbaşa kalınca gerçekten anlıyomuşsunuz aslında hiç de küçük olduğu için farkedilmeyecek birşey olmadığını.
aslında anlıyorum da onu, acıkmış kan şekeri falan mı düşmüş, midesi asit olmuş gurulduyo falan, kanat çırpmaktan da bitkin düşmüş, zavallım.. hani derler ya ağlamayan çocuğa meme vermezler, bizimkisi de ööle vızıldamayan sineğe kan vermezler.
tamam teslim olluyorum, uyku iyice bastırdı. üstüme yorganı çekeyim, yorganın bir kenarından ayağımın tekini çıkartayım ordan emsin sonra o da ben de güzel bi uyku çekelim.
hmmm bu arkadaş biraz salak galiba, dışarda duran ayağımın farkında bile değil, illa kafamın oralarda dolaşıyo, iyice nefessiz kaldım yorganın içinde, iyilik de yaramıyo, kendimi feda etmişim burda, bizim sivrisinek arsız illa yanağımın kenarından gözümün üstünden emicek, anlatamıyorum ki , misafir umduğunu değil bulduğunu yer diye..
neyse bu işkenceye bir son veriyorum.
üstümü tamamen acıyorum ve sırt üstü uzanıyorum, bekliyorum..
ya gıcık mıdır nedir? nerde bu sinek şimdi? ya kardeşim gelsene al işte açtım üstümü de istediğin yerden ısır da rahatlayalım. sesi geliyo kendisi piyasada yok. bence benle kafa buluyo. işkenceyi uzatıyo.
neyse dayanamıyorum.. gözkapaklarım ağırlaşıyo.... gerisini hatırlamıyorum..
sabah gözkapağımın üzerinde bir kaşıntıyla uyandım, sinsi bir batma hissi, ayak bileğimde ve elimin üzerinde de var. saydım tam 5 ısırık izi! inanabiliyomusunuz1 ne demişler kasap yağı bol bulunca bilmemneresine sürermiş, o hesap, buldu benim gibi enayiyi her tarafımı ısırdı.. kesin doymuştur da inadına ısırmıştır.
ben anladım onu zaten, bezdirme politikasıydı, beni güçsüz düşürdü ve istediğini yaptırdı.
neyse şimdilik ısıran sineğin cinsiyetini bilmiyorum. ama öğrenirim. erkek sivrisinekleri Si-natürel diyapozan notasıyla ayartmak mümkünmüş. (tabi o ne demekse?)
ama dişiyse o 45 milyar insandan birisi olmamak için dua etmeye başlamam lazım.
bir sineğin akşam yemeği olan ben, artık afrika atasözüne bir msn iletisinden çok, hayatın gerçekliği olarak bakıyorum.
ve gerçekten de fark edilmek için çok küçük olduğunuzu düşünüyorsanız, kapalı bir odada bir sivrisinekle uyumayı denemenizi tavsiye ediyorum. sevgiler.

Hiç yorum yok: