20 Kasım 2008 Perşembe

gelecek de bir gün gelecek

"bir takım" neden olduğunu bilmediğim (bildiğim?!!) sebeplerden ötürü, internette "trip atan erkek" nedir nasıldır diye biraz bakmaya başladım. karnımda sıcak su torbası, tam yanımda sigara paketim ve çakmağım oturuyordum. kültablasına uzanmaya halim olmadığı için sigara içmeye bile yeltenmeden iştahla okumaya başladım. sözlüklerde çoğunlukla esprili açıklamalar yapmış insanlar, sözlüklerde farklı yaşanıyor hayat sanki, herşeye espri katılmak istenircesine ve hakkaten gülümseterek yazılıyor. gülüyorum yine, herşeye rağmen herzaman gülüyorum. "bir kızla konuşurken nazlanan,bir yerlere davet edildiğinde bin türlü kapris yapan,sebepsiz yere konuşmaktan çekinen çekilmez erkek modelidir" diye yazmış bir tanesi, hoşuma da gitti aslında. tam da betimleyemediğim şeyi betimlemiş gibiydi. bir başkası da "illaki bir derdi olan erkektir. unutmamak lazım ki zaman zaman erkekler de gayet duygusal tepkiler verip bunun getirisi olaraktan garip davranışlar sergileyebilmektedirler(bkz: trip). ya da kaçmaya çalışan erkektir bişeylerden, ya uzaklaşmak ya da olabilecek şeylere karşı önlem almak gibi bi amacı vardır." yazmış. bunu da sevdim. en azından işin içine duygusallık girmiş, insanoğlunun insancıllığı karşısında mutlu oldum.şimdi gelecekte beni bekleyen erkeğe sesleniyorum, lütfen trip atma, sözlüklere düştün görüyormusun, ha bu arada gelecekteki "ben" e de sesleniyorum, aslında bir sorum da var kendime, 40 yaşındaki "ben" sana soruyorum: bana bakıp da şimdi gülüyorsun di mi? ne uğraşıyorsun bunlarla diye şimdiki bana bakıp da sinirleniyorsun, ya boşver ya, gençlik de geç git.. izlediğim bir filmde kadın erkeğe "birgün gelecekten gelen birisiyle tanışacağım demiştim sana" diyor. bende aynısını sabırsızlıkla bekliyorum gelecekten geleni, boşuna dememişler "gelecek de bir gün gelecek diye" (telif hakkı bol bir yazıydı, idare edin:)) sevgiler.

2 yorum:

blackinwhite dedi ki...

2005 yılında yazılmış trip atmanın maddi zararları üzerine sözlük alıntısıdır, enflasyon düşünüldüğünde bu maddi zararların güncellenmiş halini hayal edin, yazanın eline sağlık :)

maddi zararlar:

mesela trip atan kisiyi cep telefonundan arayip iletisim yollari arayan canindan bezmis yapici insan modeli bir de o telefona cevap verilmedigi gercegiyle karsilasinca alip o telefonu duvara firlatmak isteyebilir. zarar: 100 ytl-1500 ytl.
ya da trip atilan erkekse kendini ickiye vurur. zarar: 2 ytl-250 ytl.
bayan ise kendini kuafore ya da alisverise vurur. zarar: 15 ytl-1500 ytl.
(sigara kullananlar icin) sigara tuketiminde artis olur. zarar: 3 ytl-9 ytl.
profesyonel yardim -->
psikolog/psikiyatrist:60 ytl-400 ytl.
akupunktur:50 ytl-300 ytl.
yoga/meditasyon kurslari: 50 ytl-250 ytl.

ne gerek var?
kardesim sorsana bastan ne sormak istiyosan. benim derdim bu bu bu desene. canimi sikan soyle bir sorunsalla yuzyuzeyim diye tane tane anlatsana derdini. trip atmadan once oturup iki dinlesene insani. elinde trip atmak icin yeterli malzeme olup olmadigini arastirsana once. kendini de karsindakini de tuketmesene. veya konusup sacmalamaktan, cocuk gibi gorunmekten korkup tripten tribe kosarak daha mi olgun olunuyor nedir. ayip boyle seyler. gunah.

blackinwhite dedi ki...

tüm bunları okuduktan sonra basit bir hesapla, trip atma maliyeti çıkartmaya çalışalım, cep telefonumu bana birisi trip attı diye kırmaya yeltenmeyeceğim için bunu eliyorum, kendimi içkiye vurabilirim belki ama bu en fazla 1-2 şişe bira olur, 3'er ytlden 6 ytl (evdeki stok içkiler sağolsun)
kuaför olayına katılıyorum, ama bizim burda çok ucuz bir yer var bu yüzden kestirme fön boya vs, maksimum 60ytl veriyroum
sigara tüketimi olarak da ciğer kapasiteme bakarak en fazla 1bçk paket diyorum ve 4,5 ytl de ordan,
profesyonel yardım için,psikolog bir arkadaşımı kullanıyorum, ordan da yırttık
hadi benden de kedini sokağa vurma durumlarındaki günlük 5 ytl yol parası olsun (akbil sağolsun-kaldı ki birisi bana trip atıyo diye en fazla 1 gün kendimi sokağa vururum:)) ve en önemlisi artan çikolata tüketimi de göz önüne alınırsa o da 4 ytl olsun
hepsine düz hesap 80 ytl diyelim.
bence asgari trip maliyeti budur, askeri ücretle oranlarsak bu parayı, zaten zavallı bir TC vatandaşı aldığı maaşla ancak ortalama 6 gün kednisine atılan triple baş edebilir. eğer bir de benim gibi işsiz güçsüz iseniz zaten 1 günlük tribi bile karşılayamaz olursunuz.
çözüm basittir, ya tribe triple cevap vererek hiç olmazsa ödeşmiş olursunuz,ya da trip atan kişiyi kendinizden uzaklaştırarak, duruma kesin bir önlem alırsınız. sonuçta her trip zarardır, yüktür maliyettir. yazıktır tirp atmayın, atanları uyarın.