16 Ocak 2010 Cumartesi

seçim

hayat seçimlerden ibaret.

bir yolda ilerlerken bile yol ayrımında yönümüzü seçmek zorundayız.
yoksa herkes yol alırken sen durup kavşakta beklersin.
bazen en kötü seçim bile seçmemekten iyidir.

bazen de seçim yaparmış gibi beklerken sadece duruyoruzdur.
seçimlerimizi ertelemek, gelip bizi seçmelerini beklemek.

olasılıklar içinde en olasılıksızı çıkartıp bulmak bir hünerdir belki.
başarıyormusun bunu gerçekten?

adil gibi görünürken dışardan, senden öteden, uzaktan
gerçekten yastığa koyduğunda başını,
senin, sadece senin bildiğin gerçeklerle yüzleşmiyormusun?

olanları, olmasını istediğimiz gibi gösterirken, üzülüyormuyuz?
üzülüyormusun,
okurken?

fırlatıp atamazsın ki geçmişi.
biliyorum.

sakız gibidir geçmiş.
fırlatıp atarcasına kurtulamazsın,
atmışsan yere,
sen yürürken elbet yapışacaktır ayağına..
dünün yarınında bir sakız gibi uzayıp gidecektir.
üzerine tüm pislikleri yapıştırarak..

oysa ben,
çıkarttım ağzımdan bir zehri kusar gibi önce,
sarmaladım, paketledim.
kimse görmeden en uzağa gömdüm.
yerini de biliyorum.
ama dönmemek üzere gömdüm.

bir kitapta buluyorum bazen, bir harfte bir hecede,
çeviriyorum sayfayı, okumuyorum.
okutmuyorum.

söyle gerçekten dürüstmüydün hep?
dürüstmüydüm.

söylesene
onlar da dürüstmüydü?
bizim kadar
sen kadar?

ya da ben kadar.

hep mi oynandı bu evcilik oyunu
isimler kondu mu hep?

evin bir odasını da hep mi kendine ayırdın?
hayal tekti de hayaline ortak mı aradın?

merak ediyorum.

bir seçim sırası daha
benim karşımda
ben seçimimi sizden yana kullandım.
kurtulamadığım sizden.
sizlerden.
benim dışımdaki herşeyden.

sen seçimini dününle yarının arasında yapacaksın

eğer bu seçimi ben yapacak olsaydım.
inan bana
sadece bugünümü seçerdim.

dünüm de
yarınım da sizin olsun.


(bir de bunu söyler bir dost,
çok da güzel söyler ayrıca.)

2 yorum:

Adsız dedi ki...

senin bugününü almak istiyorum senden izninle vede zevk ile.

blackinwhite dedi ki...

adsız olma korkaklığını gösterecek kimseye hayatımda yer yok malesef:)

bugünüm sadece benim, özür dilerim.